آموزش ایده‌هایی برای افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی

مای لیان , seo , سئو
تغییرات سئو تحت تاثیر هوش مصنوعی
2018-08-25
چرا بازاریابی جدید به CXM وابسته است
2018-08-28

افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی و جلب توجه کاربران این رسانه‌ها، قدم مهم و تاثیرگذاری در بهبود فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال شرکت‌ها است.با مای لیان باشید …

مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار و انجام بهترین استراتژی‌ها برای افزایش فالور در این رسانه‌ها، یکی از وظایف کلیدی بخش بازاریابی است. اکثر فعالان این حوزه و مسئولان شرکت‌ها در بخش شبکه‌های اجتماعی، با چالش کمبود ایده برای انتشار محتوای جذاب مواجه هستند.

مخاطبان برندها همیشه منتظر انتشار محتوای باکیفیت از طرف آنها هستند. به‌همین دلیل پس از مدتی چالش اصلی پیدا کردن ایده‌ها و موضوعاتی است که علاوه بر جذاب بودن، کیفیت لازم برای جذب مخاطبان را نیز داشته باشد.

۱- انتشار محتوای تولیدشده توسط طرفداران و فالورها

وقتی برند شما محتوای تولیدشده توسط دیگران (خصوصا فالورها و طرفدران) را منتشر می‌کند، چشم‌اندازی جدید از خود نشان می‌دهد. در نتیجه ارتباط عمیق‌تری با مشتریان نیز شکل می‌گیرد. به‌علاوه، مشتریان به محتوای تولی شده توسط مردم عادی بیش از محتوای منتشر شده توسط خود برندها اعتماد می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد ۷۶ درصد مردم، به محتوای افراد عادی  و ۱۰۰ درصد آنها به پیشنهاد خرید از طرف مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد می‌کنند.

بازاریابی , مای لیان , mylian.ir , آموزش

محتوای تولیدشده توسط کاربران به مخاطب نشان می‌دهد که نه تنها شما، بلکه دیگران نیز نظری عالی نسبت به برندتان دارند. به‌عنوان مثال یک برند تولیدکننده‌ی لوازم و دکوراسیون داخلی، عکس ارسال شده توسط یکی از مشتریان را منتشر کرده است. آنها در پست خود، نحوه‌ی چینش مناسب لوازم را نیز توضیح داده‌اند.

۲- جشنواره، هدیه و جایزه

همه‌ی مردم از هدیه و محصولات رایگان استقبال می‌کنند. با برگزاری جشنواره‌هایی برای اهدای جایزه به مخاطبان، هم آنها را بیش از پیش خوشحال و درگیر می‌کنید و هم فالورهای جدیدی برای خود جذب خواهید کرد. آمارها نشان می‌دهد اکانت‌های اجراکننده‌ی جشنواره و برنامه‌ی اهدای جایزه، ۷۰ درصد سریع‌تر از بقیه رشد می‌کنند.

 

۳- تگ کردن دوستان

کاربران عموما در شبکه‌ها و در بخش نظرات پست‌های جذاب، حساب کاربری دوستانشان را تگ می‌کنند تا آنها نیز با مطلع شدن از این تگ، پست مورد نظر را مشاهده کنند. شما هم می‌توانید محتوایی جذاب کنید و از مخاطبان بخواهید دوستان خود را در بخش نظرات تگ (منشن) کنند. عموما پست‌های خنده‌دار، مرتبط با موضوعات روز و محتوای مروبط به ارتباطات مردم، پتانسیل تگ شدن بالایی در بخش نظرات دارند.

۴- انتشار عکس و ویدیو از پشت صحنه شرکت

یکی از ایده‌های جذاب و صمیمی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، پست کردن عکس و ویدیو از فعالیت‌های کارمندان و مدیران در شرکت است. این محتوا نشان می‌دهد که در پشت صحنه‌ی محصولات و خدمات شما، افرادی به سختی در حال تلاش هستند تا بهترین محصولات عرضه شود. مخاطبان با دیدن این محتوا ارتباطی صمیمانه‌تر برقرار می‌کنند.

بازاریابی , شبکه اجتماعی , مای لیان

به‌عنوان مثالی از این نوع محتوا، می‌توان مراحل اسباب‌کشی، توسعه‌ی محصول جدید، تغییرات دکوراسیون دفتر یا حتی پخش زنده‌ای از محیط کار کارمندان را معرفی کرد.

۵- استفاده از قابلیت Reaction فیسبوک

اگرچه استفاده از فیسبوک مدتی است که در بین کسب‌وکارهای ایرانی کاهش یافته است، اما این شبکه‌ی اجتماعی هنوز به فرمانروایی خود ادامه می‌دهد و اعضای فعالی هنوز در آن وجود دارند. یکی از قابلیت‌های جذاب و جدید فیسبوک، قابلیت اظهار نظر با شکلک‌های متعدد در کنار دکمه‌ی لایک است. این چند شکلک، حالت‌های مختلف کاربر را نشان داده و احساسات او را بهتر نمایان می‌کنند.

 با کمی فعالیت در فیسبوک و توجه به بازخوردهای کاربران در مورد پست‌ها، می‌توانید احساسات عمومی را در مورد محتوای گوناگون خود متوجه شوید. به‌عنوان مثال اگر محتوایی بیش از دیگران شکلک عصبانی دریافت می‌کند، باید در انتشار نمونه‌های دیگر از آن دقت کنید.

۶- استفاده از شکلک‌ها

استفاده از شکلک‌های یا ایموجی‌ها بهترین راهکار برای ارتباط نزدیک با کاربران و همچنین تزریق کمی حس شوخ‌طبعی در برند است. سرویس هوت‌سوت در یک بررسی به این نتیجه رسیده که استفاده از شکلک در توییتر موجب افزایش جلب توجه به میزان ۲۵.۴ درصد می‌شود. این آمار در فیسبوک به ۵۷ درصد می‌رسد. البته قطعا آشنایی با معانی انواع شکلک‌ها و استفاده‌ی مناسب از آنها، پیش‌نیاز مدیریت صحیح شبکه‌های اجتماعی است. فراموش نکنید که این علامت‌ها زبان امروز جهان هستند و استفاده‌ی نادرست از آنها عواقب زیادی دارد.

منبع : زومیت